Słucha uszami, ale nie tylko


Dziecko w wieku przedszkolnym ma ograniczone możliwości koncentrowania swojej uwagi na jednej rzeczy przez dłuższy czas. Jak zatem   opowiedzieć mu lub przeczytać   historię biblijną, skoro zwykle trwa to dłużej niż jedną czy dwie minuty?   Czy można    jakoś wydłużyć czas jego koncentracji?

Oto kilka pomysłów:

  • W czasie opowiadania historii, w odpowiednich momentach, zmieniaj barwę głosu. To na pewno pomoże twojemu dziecku w koncentrowaniu się i lepszym słuchaniu. Jednak pamiętaj, aby robić to w sposób naturalny, bez przesady.
  • Wykorzystuj elementy ruchowe lub dźwiękonaśladowcze w opowiadanej lub czytanej historii. Na przykład w historii o uciszeniu burzy (Ew. Marka 4:35–41), dziecko razem z tobą może naśladować wiejący wiatr, zaś ruchem rąk możecie pokazać wzburzone fale i kołyszącą się na fali łódź, w której byli uczniowie. 
  • Możesz również zaangażować dziecko w ten sposób, że prosisz je, aby powtórzyło imię (imiona) bohatera historii lub powtórzyło jakieś krótkie zdanie wypowiedziane przez niego. 
  • Jeżeli czytasz dziecku książeczkę, możesz po prostu poprosić je, aby pomagało ci w przewracaniu kartek. Uwierz mi, dzieci bardzo to lubią!

Kiedy w czasie opowiadania będziesz angażował wszystkie zmysły dziecka, to bądź pewien, że będzie twoim wiernym słuchaczem.
A kiedy zastosujesz więcej niż jedną metodę uczenia się, wtedy dziecko lepiej zapamięta opowiadaną przez ciebie historię.

Lidia Króliczek



Słucha uszami, ale nie tylko




wróć strzałka do góry