- proponujemy, aby na początku pomodliła się głowa rodziny lub ochotnik. Niech będzie to modlitwa, w której powierzycie to spotkanie Bogu. Dziękujcie za możliwość spotkania się. Proście o Boże prowadzenie w czasie studiowania Jego Słowa.
2. Propozycja pieśni: ⇩ rozwiń
- tutaj znajdziecie nasze propozycje. Czasami będzie to link do utworu, który jest dostępny na stronie Youtube.com lub propozycja nabycia płyty, na której jest dana pieśń. Możecie też zaśpiewać coś innego - coś co znacie i lubicie.
- otwórzcie swoje Biblie. Przeczytajcie wspólnie cały fragment. Młodszym dzieciom możecie wyświetlić prezentację opartą o dany tekst biblijny zamiast czytania go bezpośrednio z Biblii. To pomoże im się dłużej skupić, lepiej zrozumieć i zapamiętać ten tekst.
Pomimo tego, że apostoł Paweł był w Rzymie z woli Boga, początek jego zwiastowania Żydom, którzy przyszli do niego do więzienia, nie był zachęcający: rozeszli się, spierając się ze sobą. A ty jak reagujesz na słowa Ewangelii?
Scenariusz do pobrania w pliku PDF.
Aby powiekszyć obraz do pełnego ekranu - w programie Acrobat Reader wciśnij [Ctrl+L], w innych programach klawisz F11
4. Pytania: ⇩ rozwiń
- razem odpowiedzcie na wybrane pytania do tekstu biblijnego. Niektóre z nich dotyczą faktów zawartych w historii biblijnej, inne służą zrozumieniu konkretnej prawdy biblijnej oraz zastosowaniu jej w swoim życiu.
Co zrobił Paweł wkrótce po swoim przybyciu do Rzymu?
Jak myślisz, dlaczego przywódcy żydowscy z Jerozolimy i Cezarei nie wysłali żadnych oskarżeń do Rzymu?*
W jaki sposób Paweł starał się przekonać Żydów do Ewangelii? (por. w. 23)**
Jak myślisz, dlaczego Żydzi nie przyjęli czegoś, co wydawało się tak oczywiste?
Czy ty odpowiedziałeś już na Ewangelię, czy też odsuwasz swoją decyzję w czasie?
Jakie słowa proroka Izajasza apostoł odniósł do Żydów? (por. w. 26-27)
Uważaj, aby te słowa nie opisywały też twojej postawy!!!
* Oni wiedzieli, że ta sprawa jest dla nich przegrana - wysuwane oskarżenia są zbyt słabe.
** Paweł wskazywał na proroctwa ze Starego Testamentu, gdzie znajduje się ponad 300 obietnic przyjścia Mesjasza, które Jezus wypełnił.
5. Wspólna modlitwa: ⇩ rozwiń
- przed modlitwą członkowie rodziny mogą uzgodnić intencje - wymienić rzeczy, za które dziękują i o które proszą. Znajdziecie tutaj też gotowe intencje i krótką modlitwę.
Wysławiaj Boga i dziękuj Mu za to, że :
całe Pismo wskazuje na Jezusa jako Zbawiciela
mogliśmy usłyszeć Ewangelię o Jezusie
Proś o:
to, abyś nie stał się obojętny na Boże Słowo, ale przyjął je i zastosował w swoim życiu
ludzi, którzy wielokrotnie słyszeli Ewangelię, lecz nie odpowiedzieli na nią
Żydów, aby mogli w Jezusie rozpoznać Mesjasza
Propozycja krótkiej modlitwy:
Boże, dziękuję Ci za wszystkie proroctwa w Starym Testamencie, które wskazują na Pana Jezusa - Zbawiciela świata. Dziękuję Ci za Dobrą Nowinę, którą mogłem usłyszeć i w nią uwierzyć. Modlę się o Żydów, aby rozpoznali Mesjasza w Panu Jezusie i odkryli, że proroctwa dotyczą właśnie Jego. Proszę również o ludzi, którzy słyszeli Ewangelię o Panu Jezusie, ale jeszcze na nią nie odpowiedzieli. Pomóż im podjąć właściwą decyzję. Modlę się w imieniu Jezusa Chrystusa. Amen.
6. Aktywności ⇩ rozwiń
- tutaj znajdziecie różne zadania lub karty pracy. Proponujemy Wam również wspólne uczenie się wersetów biblijnych na pamięć, a także podajemy pomysły aktywności i technik skautowych, byście jako członkowie rodziny mogli lepiej się poznawać i nauczyć współpracy. Znajdziecie tutaj aktywności zarówno dla młodszych i starszych dzieci, jak i dla całej rodziny. To oczywiście tylko propozycje, z których możecie skorzystać, i które pozwolą Wam lepiej zrozumieć daną prawdę biblijną oraz sprawią, że Wasze spotkania będą atrakcyjniejsze.
Państwo Izrael w pewnym momencie zniknęło z mapy świata. W 1948 roku znowu się pojawiło i przetrwało ponad 70 lat, mimo że jest otoczone przez wrogie mocarstwa. To prawdziwy cud, który można tłumaczyć tylko jako znak końca czasów. Poszukajcie kilku informacji na ten temat.
Jaka jest obecna sytuacja tego państwa?
Poświęćcie w najbliższym tygodniu kilka minut na modlitwę o to państwo i jego mieszkańców.